Przedstawiamy Wam listę krótkich, ale bardzo przydatnych porad dotyczących bezpiecznego treningu. Wszystkie punkty są istotne dla prawidłowego i bezpiecznego treningu. Stosuj je a zminimalizujesz ryzyko kontuzji, a przy okazji Twój trening stanie się bardziej wartościowy.

  1. Zadbaj o odpowiedni strój
    Przygotuj się do treningu dopasowując odpowiedni strój. Ubranie powinno być wygodne, dopasowane i nie krępować ruchów, buty muszą być lekkie oraz zapewniać odpowiedni przepływ powietrza. A Ty będziesz mógł skupić się na ćwiczeniach.
  2. Nie trenuj bezpośrednio po posiłku
    Pamiętaj, że nie warto trenować zaraz po spożyciu jedzenia. Trening po zjedzeniu obfitego posiłku powoduje dyskomfort, oraz może prowadzić do zaburzenia trawienia. Odpocznij z godzinkę i na trening!
  3. Oddychaj prawidłowo
    Pamiętaj o zasadach prawidłowego oddychania. Odpowiednie wykonywanie wdechów i wydechów może zwiększyć efektywność wysiłku. Pamiętaj, przed uniesieniem ciężaru (także własnego ciała) nabrać powietrza do płuc. Podczas podnoszenia wykonaj wydech, pod koniec na sekundę wstrzymać oddech, a następnie zrób wdech w czasie opuszczania ciężaru.
  4. Przed każdym treningiem rób rozgrzewkę
    Nierozgrzane mięśnie pracują mniej efektywnie, ścięgna i więzadła są bardzo podatne na kontuzje. Przygotuj ciało do treningu, aby zapobiec negatywnym skutkom. Poświęć 5- 10 minut wystarczy dla rozgrzewki.
  5. Określ swój cel
    Zacznij od wyznaczenia celu! To jest ważne – wiedzieć, do czego konkretnie dążysz. Będziesz bardziej zmobilizowany i szybciej zobaczysz efekty swoich wysiłków.
  6. Skorzystaj z porad trenera personalnego
    Trener personalny zadba o ciebie w odpowiedni sposób. Pomoże dopasować trening do wyznaczonego celu, a także będzie z Tobą przy realizacji twoich planów.
  7. Ćwicz według planu treningowego
    Warto się trzymać planu treningowego, który został przez ciebie ułożony. To pozwoli Tobie efektywnie wykorzystać czas, który przeznaczyłeś na trening.
  8. Trenuj efektywnie – mniej ćwiczeń z dużą dokładnością
    Czasami lepiej zrobić mnie powtórzeń, ale dokładnie! To przyniesie większe efekty – a ty osiągniesz sukces.
  9. Dbaj, o jakość wykonywanych ćwiczeń
    Szkoda stracić czas na byle, jaki trening. Zadbaj, o jakość wykonywanych ćwiczeń, rób to powoli i dobrze.
  10. Dostosuj obciążenie do swoich możliwości
    Jeśli nie jesteś w stanie określić, jakie obciążenie będzie dla ciebie właściwe- skorzystaj z porad trenera personalnego, bo to jest bardzo ważne. Zbyt duże obciążenie może doprowadzić do przetrenowania i grozi kontuzjami, a zbyt małe może opóźnić osiągniecie celu.
  1. Zbyt duże obciążenie może spowodować liczne kontuzje
    Koniecznie skorzystaj z porady trenera personalnego, aby nie nabawić się kontuzji. Powtórzeń musisz wykonać tyle, aby zmieścić się w czasie przed upadkiem sił.
  2. Najpierw duże grupy mięśniowe, potem małe
    Zaczynaj od dużych grup mięśniowych – nogi, uda, klata itd. ze względu na specyfikę przemiany materii, a potem zajmij się małymi – biceps, triceps i łydki.
  3. Zadbaj o bezpieczeństwo na treningu – nie zapominaj o asekuracji
    Szczególnie przy pracy z dużymi ciężarami- pamiętaj o asekuracji. Najlepiej, jeśli będzie Ciebie asekurował doświadczony trener. Bezpieczny trening to podstawa.
  4. Pij dużo wody przed, w trakcie i po treningu
    Podczas treningu tracisz dużo wody. Uzupełniaj to odpowiednio do swoich potrzeb, należy dopasować ilość spożywanej wody do rodzaju ćwiczeń. Woda spełnia wiele ważnych funkcji w organizmie.
  5. Cool down – pamiętaj o ćwiczeniach schładzających
    Nagłe zaprzestanie ćwiczeń może spowodować problemy w układzie krążenia. Kończ trening stopniowo, wykonując ćwiczenia łagodnie przechodząc do całkowitego wyciszenia.
  6. Stretching to obowiązkowy element każdego treningu
    Kończ trening ćwiczeniami rozciągającymi, to pomoże uniknąć przykurczy mięśni, zwiększy efekt wykonywanych wcześniej ćwiczeń, no i zmniejszy ryzyko urazów.
  7. Dbaj o regenerację mięśni
    Zadbaj o odpoczynek po treningu. Mięśnie potrzebują regeneracji, co najmniej 24godzin. Daj im odpocząć – a zobaczysz efekty. Nie obciążaj codziennie tej samej partii mięśni, daj im odpocząć.
  8. Zadbaj o dietę
    Prawidłowo dopasowana dieta – to podstawa. Najlepiej zasięgnij porady dietetyka, bez prawidłowego odżywiania się nie osiągniesz sukcesu.
  9. Prawidłowa suplementacja zwiększy efekty i zmniejszy ryzyko kontuzji
    Chcesz zwiększyć efektywność wykonywanych ćwiczeń? Twój trener personalny zadba o Ciebie, dopasowując odpowiednią suplementację do twojego planu treningowego.